Pieśniewski polish
Pieśniewski english


Aktualności


 2008-09-11

Mistrzostwa Warszawy ? ostatnie regaty PPJK

Ostatni akord Pucharu Polski Jachtów Kabinowych, rozegrane w pierwszy weekend września Mistrzostwa Warszawy zgromadziły tym razem mniej jachtów niż w latach poprzednich. Zawinił zapewne niski współczynnik regat (0,5), ale nie tylko. Nie zawiodła natomiast, jak zwykle pogoda, i tym razem wręcz upalna (do 30 stopni w cieniu), choć wiatru mogłoby być nieco więcej, zwłaszcza w drugi dzień regat. Mimo 3- godzinnego oczekiwania nie pojawił się, przynajmniej o sile zadawalającej Komisję Sędziowską pod wodzą Igora Rubinkowskiego. Oczywiście, i tym razem aura wykazała się złośliwością: pół godziny po decyzji zakończenia regat, powiało jak trzeba. I dlatego o wynikach regat zdecydowały 3 wyścigi jakie zdołano rozegrać w sobotę. Generalnie, wygrywali faworyci, no może z wyjątkiem klasy Delphia 24, w której tym razem wśród siedmiu na najwyższym podium stanęła, po ostrej walce ( 3 pierwsze załogi zdobyły identyczną ilość punktów) załoga jachtu ATTIS prowadzona przez Tomasza Stańczyka, członka kadry w klasie 470. Trudno to jednak uznać za niespodziankę, podobnie jak wygraną Anety Gajewskiej w klasie Omega, nie pierwszy raz zostawiającej w pokonanym polu całkowicie męskie załogi.

W klasie T2 przyszło nam (czyli mnie i Lucjanowi Staszewskiemu) na S-WINGU toczyć bój z koalicja Storma 22 i Calibr 620 (TAJFUN 4 i CIVITAS KELECIENSIS). Tym razem tanio skóry nie sprzedaliśmy. Pierwszego wyścigu nie można jednak zaliczyć do udanych, ponieważ po niezłym starcie, przed górnym znakiem wpłynęliśmy w kępę dryfującego po zalewie zielska. Zanim je ściągnęliśmy ze steru, czołówka już była daleko. Za to w drugim wyścigu, na ostatni znak przed metą wpłynęliśmy jako pierwsi, ale sprawdziło się przysłowie, o dwóch co się biją i tym trzecim. Mieliśmy niewielka przewagę nad Stormem, który dostrzegł swą szansę w walce na zwroty. Tak się podczas niej zagalopowaliśmy w bok od osi trasy, że TAJFUN spokojnie zdążył zaliczyć metę. Tylko 3 miejsce. Trzeci wyścig natomiast już należał do nas. Po przyzwoitym starcie wybraliśmy lewą stronę trasy, na której, jak zauważyłem już w poprzednim wyścigu, spotykało się więcej korzystnych "odkrętek". Na baksztagach niie daliśmy sobie już odebrać przewagi jaką wypracowaliśmy na kursach na wiatr. Jak się okazuje, Jumper 20 przy wietrze 2 do 3 B, nawet z 10-letnim fokiem, może z powodzeniem konkurować z dotychczasowymi liderami klasy T2 . Sporo zależy rzecz jasna, od trafienia z ustawieniem takielunku na konkretne warunki.

Warto przy okazji odnotować pozytywne zmiany w Porcie Jachtowym Nieporęt ( dawniej Ermper Yacht). Widać gołym okiem, że pod nowym gospodarzem stał się "przyjazny" dla żeglarzy. Uczestnicy regat nie musieli, jak poprzednio, płacić za slip, ani za postój samochodów i przyczep. Z drugiej strony, impreza firmowana przez Warszawski Okręgowy Związek Żeglarski, pod względem organizacyjnym i "dziania" się na lądzie wypadła gorzej niż blado. Poza wyścigami i Pucharami organizator nie miał literalnie nic do zaproponowania załogom, z których wiele przejechało setki kilometrów, by uczestniczyć w tych ostatnich w sezonie regatach. Współczynnik 0,5 dla Mistrzostw Warszawy zatem adekwatnie, a nawet z pewnym nadmiarem, odzwierciedla poziom zaangażowania organizatora regat, zwłaszcza na tle innych imprez np. w Iławie czy Augustowie. Przemyślenia i przedyskutowani wymaga też chyba problem mnożenia klas. W regatach wydzielono aż 11. W większości startowało po 4 a nawet 3 jachty. Trochę śmiesznie, gdy wszystkie 3 stają na podium.

jwp


Wyniki:

Klasa T1
1. Grzegorz Guzowski LIDA 3
2. Andrzej Brzozowski URWIS8
3. Piotr Baryłka JUTRZENKA12


Klasa T2
1. Michał DomańskiTAJFUN 45
2. Piotr NowakSTORM7
3. Jerzy PieśniewskiS-WING8


Klasa T3
1. Hubert CieślakAGATA 84
2. Jacek KotkiewiczPULSAR5
3. Krzysztof TrześniewskiDIERA10


Klasa Micro cruiser
1. Andrzej KęderSZTUCZKA5
2. Andrzej SobieszekCAPRIS6
3. Marek KowalskiOILER9


Klasa "Żagle 500"
1. Piotr AdamowiczCORS3
2. Jan MajkoDŻUMA7
3. Krystuian PopławskiDVM10


Klasa Delphia 24
1. Tomasz StańczykATTIS7
2. Andrzej CzapskiFORD KUFA7
3. Zbigniew KaniaVOLVO OCEAN RACE7


Klasa Omega
1. Aneta GajewskaCOMFORT7
2. Adam Cebo EKOLOGIA10
3. Piotr OsowskiNORD WAY11


Klasa Symphaty
1. Jacek OrlińskiRAPTUS3
2. Maciej JodzisIMPULS PL6
3. Marek BorysHEVETA 59


Klasa Tango
1. Jacek PaluszkiewiczROZWIANY DYM4
2. Radomił MaciakSOUL8
3. Jarosław WąsowkiOGNISTY PODMUCH9


Klasa T
1. Krzysztof DąbrowskiCZUPUR5
2. Jerzy StaszewskiGOYA6
3. Tomasz WąsowskiAIKI 187


Klasa Spark
1. Anna NejmanWINDY DUST4
2. Robert StachelskiSHOGUN7
3. Karol PajkaTRZY PASKI7





  





fot. Waldemar Heflich








 



Aktualności











Felieton

All right reserved © Jerzy Pieśniewski 2006-2017